reede, 5. juuli 2013

Sorteerimine, sorteerimine, sorteerimine.......

.....sekka veel kamalutäis remonti ja näpuotsatäis probleeme. Või siis teistpidi : näpuotsatäis remonti ja kamaluga probleeme.

Et asi oleks veidi selgem, siis annan kiire ülevaate meie majast. Kui me kunagi selle ostsime, siis oli siin tuba, kus elati ja laut. Sama katuse all muideks. Ühekordne.Oleme siin remontinud ja teinud ja arenenud juba peaaegu 8 aastat. Teate ju küll mismoodi eesti palkade juures ehitada saab, ei saagi. Õnneks on Härra abikaasa kuldsete kätega ehitusmees ja teeb kõik ise. Kui peaks veel kedagi palkama, siis ei saaks kunagi midagi valmis.

Nii siis on selle 8 aasta jooksul meie 40 ruudusest algsest toast arenenud 160 ruudune kahekordne maja. Ikka tasapisi. Jupphaaval. Alles eelmisel aastal jõudsime lõpuks selleni, et saime valmis OMA uhke katusealuse magamistoa kuhu paistab sisse hommikune päike sellest hetkest kui ta tõuseb ja kuni lõunani välja. Vaatega metsadele ja põldudele. Ok kaugemal on paar maja veel, aga meil nii suured viljapuud , et eriti meid ei nähta. Nii kahju on sellest, et me ju kolisime siit ära Prantsusmaale just siis kui värske magamistuba oli valmis, seega kasutada seda polegi saanud väga. Ma nii tahtsin koheda seda fiilingut, etärkan ülesse ja suurest rõduuksest on näha kuidas langeb laia lund:D Kasvõi korraks oleks tahtnud seda näha. Aga ok, küll kunagi näen:D

Teisel korrusel on siis meil veel suur elutuba ja lastetoad. ERALDI lastetoad. Oh see on asi mida ma igatsen. Prantsusmaal lapsed jagasid tuba ja see oli õudus kuubis kuidas nad ei mahu ära.

Seega kõige uuem ja korralikum, värskelt valminud ongi meie teine korrus.

Esimesel korrusel on uued ruumid vaid saun ja wc. Muu on see, milleni jõudnud pole. Kunagi tõmbas härra Abikaasa kiirkorras seinte peale mingi ehituskanga, et see õudus näha poleks. No ütleme, et ühes osas majas peeti lambaid ja kanu. Siiani kui vaatad, siis on seintes näha lohud, kus lambad on seinablokki närinud.
Ei ärge saage valesti aru, ma ei ela ikka päris peldikus. Oleme muutnud selel ikak suht hubaseks ja elada saab kenasti. Puudu on vaid uudne remont.

Nüüd tulime siia ja hakkasime tegema just seda osa, mis  on täiesti varem puutumata jäänud. Ja juba hakkab ausõna looma. Üleeile panime kahekesi lage plaatidega üle. Seal oli vanadest laudadest lagi, mille vahelt kukkus pidevalt alla linakiudu, millega vanasti põrandaid ja vahelagesid soojustati ja kuna ta tõesti ei olnud väga heas seisus, siis kahjuks pidime selel üle tegema. Oleks tahtnud küll jätta seda vana ja puhastada, aga kahjuks oli seisukord halb.
Elekter sai veetud uude ossa. Lõppeb viimaks see pikendusjuhtmetega elu :D No ega ma saan ju aru, et laudas lammastel polnudki seinas pistikuid vaja :D Seega ongi see töö, mis tuleb ära teha.

Meie elu näebki hetkel välja nagu Pipi segasummasuvila.
Sööme valmissalateid ja pihve, puuvilju ja võileibu sest köök on ju ka laiali lammutatud kõik. Kogu 60 ruudu asjad on kuhjatud 20 ruuduse toa peale, kaasa arvatud külmikud ja muu. Ja muudkui ehitame ja lammutame. Tolmu on täis silmad, suud ja krvaaugud. Ja tegelikult oleme me täiesti õnnelikud. Vähemalt mina olen. Mul pole vaja kuskile minna, ega midagi teha. Ma sorteerin ja koristan ja elu on lill. Vahepeal hoian kaableid või tõstame 2,5 meetriseid laeplaate ja kõik on ok.

Kas ka härra abikaasa nii rahul on kui mina ma ei tea. On ju selle paari päeva jooksul olnud nii palju takistusi, mis segavad töö tegemist. Küll lõhkevad torud jne. eile kadus meil poolest majat elekter. Pool päeva läks nässu. Eesti Energia käis ja ütles, et nad ei saa aidata. Asi on meie maakaablis arvatavasti. Kas tegu on nüüd külmaga talvel nihkunud maapinnaga või mis ei teagi. Halvim variant on see, e peame võtma kopa ja kaevama üles pool aeda, et hakata maa seest elektrikaablit uut paigaldama. Teine variant on jätta see 1 elektrifaas praegu tagasi lülitamata ja panna majas sips elektrijuhtmeid ringi ja elada edasi. Nii vist teemegi. Nii aja kui raha kokkuhoiu mõttes. Eks kunagi kui peaks tõesti olema vaja seda faasi tagai juurde, siis võtame selle jama ette.

Tartu tänavad on nii tühjad , kõik on kuskile läinud :D Nii naljakas. Prantsusmaal ei saa kunagi rahvas niimoodi otsa. Kats just oma Varssavi blogis kirjutas samast asjast, et alati on möll ja melu ja rahvas parkides ja turgudel. Siin on kõik vist Pärnus ja Peipsi ääres. Ja mul pole kumbagi vaja:D
Eile küsiti, et kas niisama kodus istutegi kogu selle aja? Istume jah. Ma tulingi ju koju puhkama. Ja see asi mida ma siin teen ongi mu puhkus. Mul pole vaja ei randa, ei Pärnut.
Ma olen elanud 9 kuud Euroopa ühe suurima järve ääres....ok mite just nii, aga ikka megasuur on Genfi järv küll. Ma olen uinunud lainekohinas ja jalutanud seda äärtpidi iga päev. Ma ei vaja Pärnut ega Peipsit :D
Mul on mu 2000 ruudune aed ja maja kõrval laiuv rukkipõld ja ma olen nii rahul kui üldse olla saab. Ma ei taha istuda rooli ega kuskile sõita. Mul on siiani pedaali maitse suus. Isegi 6 km poodi sõit on mu jaoks surmtüütu.
Ma lähen uksest välja, astun paljajalu oma pehmel ristikul ja naudin päikest kohvitass pihus ja siis kobin tuppa taas sorteerima ja nii need päevad lähevad.
Ja ärge saage valesti aru, ma mäletan seda selgelt, mis tunne on istuda siin kliimas ja oodata suve kolmveerand aastast, et saaks päikest ja puhkust ja randa. Et läheks ometi kodust ära ja kiks kuskil.
Ma ei halvusta. Peabki minema, muidu võib lihtsalt lolliks minna.
Aga minul pole seda lihtsalt hetkel absoluutselt vaja.

Ja muide. Kas te kujutate ette kui palju kasutuid asju võib oma elamisest leida kui sa päärdud sinna tagasi peale 9 kuud eemal olekut. Oumaigaad. Pasaladu ausõna. MA loobin minema kõike ja rohkemgi veel. Ms on ometi mul mõttes olnud, et mul igasugu saasta elamine täis on. Esiteks võtsime ette riidekapid. No prügikottide viisi kasutut: küll pisikesed, küll moest läinud ja niisama igavad. Ma ei salga, et ma leidsin kapist ka riideid, mis mulle varem selga ei läindu ja nüüd parajad on ja mul on sigahea meel selle üle :D Ja leidsin ka mõnusaid pükse, mis kolides maha jäid, aga oli palju asju, mis lihtsalt rändasid kaltsukotti. Ja siis mänguasjad ja muu kola. Oi seda saab üks järelkärutäis kui mitte mitu. Mul on alles veerand soreteeritud :D

Aga nüüd ongi mula pikaks läinud. Tagasi tegudele. Küll ma varsti taas annan ülevaate eluolust Eesti moodi :D

Kena päeva!

Issake hakkasin mõtlema praegu mis nädalapäev on. Reede vist. Pean üle kontrollima :D

Tsau


3 kommentaari:

  1. See nii käibki, ära olles asjade väärtus muutub.

    Mul oli enne 4 kasti hoolikalt valitud varandust hoiul.. peale kahte aastat jäi sellest vaid 1 alles :)

    VastaKustuta
  2. Ojaa. Tean millest räägid :D

    VastaKustuta
  3. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta