kolmapäev, 3. juuli 2013

Kohal

Oleme Eestis. Jõudsime pühapäeva hommikul kell 9. Sõitu alustasime reedel kell 3 päeval. Seega ligi 2 päeva läks. Raske oli. Üksi ikka ära sõita 2600 km on raske. Vahepeal oli tunne, et jalg mis gaasipedaalil oli, tuleb amputeerida hiljem :D

Kuidas siis läks teel? Ütleme, et hoopis teisiti oli kõik. Kui minnes läbisime Prantsusmaa, siis tulime läbi Šveitsi. Nagu piirile jõudsin võeti mind rajalt maha. Härra abikaasa prantsuse numbrimärkidega lasti kenasti edasi. Nii ta siis parklasse tõmbas ja ootas, mis minusugusega peale hakatakse.  Paluti dokumendid, juhiload ja mindi neid kontrollima. Uuriti mida seal teeme ja kuhu suundume. Kas oleme puhkusel? Seda viimast küsiti lausa 3 korda. Olin nii närvis juba, et ... ise ka ei tea miks. Nagu kurjategija :D Loomulikult oli kõik korras ja soviti head reisi. Samast tolliputkast sain ka maanteevinjetid ostetud.  Šveitsi teed olid head, aga suht aeglased ja autosid täis. Võimalik, et reede pealelõuna pole reisi alustamiseks just hea aeg :D:D:D

Õudus algas Saksamaal. Kui minnes oli seal lust sõita lausa, siis praegu on saksamaa kiirteed ja maanteed õudus kuubis. Sadade kilomeetrite kaupa teetöid, kitsad ajutised rajad. Minu närvid olid täisti läbi. Lisaks saime veel istuda 4 tundi ummikus, mille jooksul läbisime 25 kilomeetrit. 4 tundi kiirteel ja 25 kilomeetrit????? Mu jalg tahtis otsast kukkuda gaasi ja siduri ja piduri nõksutamisest. Oh kuidas ma kirusin sel momendil, et pole püsikiirusehoidjat ega automaatkastiga autot. Lõpuks me ei suutnud enam ummikus passida ja üritasime tee ärde parklase tõmmata, et magada. Looda sa, et said. Kõik parklad olid umbes, isegi sissesõiduteed olid täis pargitud inimesi, kes loobusid sõitmast. Peale tundi proovimist teelt maha keerata siiski see õnnestus ja keerasime magama paariks tunniks. Magamine see just seal istmel polnud, aga sips puhata sai ikka.

Pean oma sõnu nüüd sööma, aga Poola jõudes oli sõit lust ja lillepidu. Mõnus kiirtee, avar, ruumi ja õigustatud sõne KIIRtee. Kui vaid üks pisike lisadetail välja arvata: 4 teemaksupunkti :D Arvasin, et ok üks, aga neljanda juures juba tuli naer peale. Maksa ja maksa ja maksa ja maksa veel....ei tea isegi, mis raha maksime kokku...seal muu kurss, eks kui aega saan siis vaatan tšekid üle hiljem palju kulus.

Leedu oli samuti ok. Läti teed nagu ikka püha müristus missugused. Kohati oli tunne nagu actionfilmis :D Sõidad sõidad ja teel siuke muhk, et auto rattad tõusevad õhku kui sellest üle lendad :D
Viimased 70 km Eestis tundsin, et ei suuda enam sõita, jalad ei kuula sõna. Tegin sirutuspause, mille jooksul lihtsalt jalad alt tahtsid kaduda:D

Kuna teadsime, mis meid omas kodus ees ootab, siis sinna ei läinudki esimesel päeval. Maandusime minu ema juures maal ja vedelesime. Ma muud lihtsalt ei suutnudki kui vedeleda. Silmavalged olid punased ja jalad ei kandnud. Ostsime aga grillliha ja tšillisime niisama. Ilmaga on seni vedanud. Mitte just kohutav kuumus, aga parasjagu sooja.

Ootasin oma emotsioone, et mis tunne tuleb. Siiani ei tea. Imelik on. Miks imelik, ei tea seda ka . Mõtlesin, et küsin siis endalt, et kas mulle meeldib siin. Raske küsimus. Ma ei tea enam. Mule meeldib, et siin on mu ema ja õde. Mulle meeldib meie suur maja ja suuuuuur aed ja  rahu ja vaikus, et ei ela linna saginas.

Mulle ei meeldi see, et inimesed on mossis ja ebaviisakad. et keegi ei ütle sulle tere ega äitah ega vabandust.
Poes on hinnad kallid. Pidin makaronide hinnaga eile selveris ära minestama. Rohkem kui 3 korda kallimad kui olen harjunud ostma. Poes käies kulub raha, aga midagi nagu ei saagi :S

Sääsed ja kärbsed ja PARMUD.....polnud enam meeleski, et nad olemas. Looda sa, et nad aga lasevad sul olla oma õndsas roosas mullis ja ei tule sind tülitama.  Öösel toas kuulda ...pinnnn.....pinnnnnn ja amps... amps su kintsu küljest....midagi vana ja unustatut oli see.

Lollakad naljakad olukorrad kui ma poes kassas "merci" ütlen ja ei saa aru miks müüja kummaliselt vaatab. Üllatusmoment kui ema lapsele hüüab midagi poes ja mina mõtlen, et "oh eestlane" ja sekund hiljem koidab, et siin kõik ju eestlased :D

Järgmine päev jõudsime oma koju. Selle koduga on üldse kummaline. Nii raske on rääkida kellegagi ja seletada, et kodus on see või too sest ma kasutan seda sõna ju mõlema maa kohta. Selgitused siis tulevad kodus...Prantsusmaal....kodus...siin...Eestis :D  Raske variant :D

See mis mind siin kodus ootas oli õudus. Tegelikult pole ma siiani jõudnud end välja puhata või niisama maha istuda. 9 kuud seismist teeb majaga  oma töö. Külmunud veetorud, katkised veepumbad, lõhki külmunud vetsupott, värskelt remonditud magamistoas katuseleke ja seega ka rikutud seinad.
Ehituspood ja kodu, torupood ja kodu.....
Toiduks on võileivad ja kiirnuudlid ja valmissalatid ja kõik on õnnelikud. Hunnik kohukesi ja actimele külmikusse pluss arbuusid ja korras. Pole ei aega ega ruumi ega potti näiteks kus miskist keetagi. Ja pole vajagi.

Ahjaa, mul pole ju ka tegelikult poolt alumist korrust kus vanasti oli köök. Me lasime siin lammutada kõik laiali vahepeal, et hakata ehitama tulles. Seega tegelt on mul kõik asjad kappidest loobitud ühte tuppa ja siis hunnikutes ehitusmaterjale, isegi kraanikausid lahti ühendatud. Ainsad korras ja mugavad ruumid on magamistoad ja muud polegi ju vaja :D

Vee majja saamisega ja torutöödega läks terve päev ja hunnik närve. Küll plahvatas siit ja küll sealt, vett lendas puru külmunud torudest. Vetsupott jooksis põrandale tühjaks , segistid purskasid igast võimalikust vahest vett. Ja nagu sellest veel vähe, siis avastati kaevust surnud rott. Seega vett kasutada ei saa.

Ma ei kujuta ette mismoodi saab kinnisesse kaevu rott, aga kui ma oleks seda vett joonud ja siis teada saanud, siis oleks ma lasknud vist oma soolikad eemaldada. Seega ostame nüüd vett poest, hurraaa...
Loodame, et varsti puhas vesi taastub, oleme juba peaaegu tühjaks pumbanud selle.

Ülevaade antud. Nüüd tööle. Kõik on krohvi, juhtmeid ja tööriistu täis ja lõppu ei paista. Hoopis ilus megasuur köök paistab tulevikus :D

Tervitused kõigile!

Ps. Härra abikaasa hiilis hommikul Greteliga kalale ja tuli tagasi päris korraliku noosiga. Tahan ka nüüd minna ussi loputama. Pärast hakkame vist suitsetama...kala.

Pps.  Pakk suitse LM on poes soodushinnaga 2.80. Võrreldes Prantsusmaa hinnaga 6.10 on see lausa nagu tasuta saadud.



2 kommentaari:

  1. olen kunagi suusapuhkuselt tulnud laupäeval läbi šveitsi - no olid alles ummikud, samas nädala sees on šveits lust ja lillepidu - nii et ärge kunagi sõitke reede pealelõunast pühapäeva õhtuni, no kui vähegi valikuvõimalust on.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jah, jõudsin ise ka samale järeldusele, et veidi kehv aeg see reede õhtu, aga pole hullu, eks järgmine kord oleme taibukamad :D

      Kustuta