teisipäev, 30. aprill 2013

"Kõik on vastik ja paha" periood

Just see on mul taas kätte jõudnud. Periood, kus midagi ei oska, millestki ei saa aru ja millegagi ei saa hakkama. Ilmad on vastikud, ladistab vihma, sooja on ja ei ole. Lapsed on vaheajal ja konflikte igas minutis. Kõigil on igav ja paha ja kole. Kopp ees. Kuidagi kõik seisab, ei näe arengut.

Keel on raske, tutvusi pole...
Kodulehte proovin teha, juhe koos. Teen käsitööd, pidevalt tulevad vead sisse ja muudkui haruta sest peas miljon mõtet. Ei saa öelda ka, et puhkust oleks vaja....mul ongi ju puhkus. Paljude arvates puhkan juba mitu aastat, tööl ei käi...järelikult puhkan, laisklen...midagi ei tee.

Lapsed vist keele tõttu stressis. Eile teatati mulle, et ei saa aru, ei hakka saama ja ei tahagi saada. Ja mina olen see paha, kes on kõige süüdi. Kopp on ees.
Samas ma tean, et läheb üle. Minu tunne, et kõik on lootusetu. Mul ikka mõne aja tagant käivad need perioodid peal. Tunnen kohe kui asi hakkab käest ära minema ja muutun vastikuks õelaks nõiaks ja midagi ei aita. Vajan rahu ja vaikust ja läheb üle. Kahjuks seda eriti ei võimaldata ja nii ongi üks pidev sõda. Suudan olla nii vastik paha uss, et ise ka kõrvalt vaatan ja kohkun kui suu lahti teen ja sappi pritsima hakkan.

Otsisin eile keelekursuseid. No on küll. 200 km kaugusel. On ka Genfis olemas 40 km meist...hinnaga 2000 eurot näiteks. Ja siis ütleb üks kohalik, et ta imestab lausa,e t miks ma ei lähe ometi kooli keelt õppima. No andke andeks aga see on ikka ilmatu raha keelekursuse eest. Kõik ei ole miljonärid.

Tegelikult on lausa ummikseis. On vaja infot. Seda ei saa sest ei oska keelt. Kõik kodulehed on nii keerulises prantsuse keeles, et sittagi ei saa aru. Ei ma ei ole päris tumba, ma ikka millestki saan aru.
Ja jah ma pole leidnud infot keeelkursuste kohta võõramaalastele. Mulle tundub, et see pole Soome kus eestlastele õpetatakse keel tasuta selgeks kuna massiränne on käsil. Šveitsis saab õppida tasuta mõnes kohas...need kes on šveitsi elanikud. Mitte prantsuse elanikud nagu meie.

Proovisin seda prantsuse keelset käsitöö müügikohta. 3 päeva juba proovin, no ei saa. See nii keeruline ülesehitus, et nuta või naera. Aru ka ei saa muhvigi. Pekki küll.

Nüüd lõpetan ära.
Kena peva kõigile.
 Pidin oma hundiulu kuskile kirja panema.
Varsti olen omas konditsioonis tagasi.


Lõpetuseks näitan oma õe näputööd. Beebitekk. Ilus eks. Karu asemel võiks fotol olla üks beebi, aga polnud ühtegi titte kuskilt võtta, seega kaisukaru ajab asja ära :D



















 Kohtumiseni!

7 kommentaari:

  1. Küll tuleb päike välja ja siis läheb kõigil tuju paremaks. Ja aeg-ajalt on igal inimesel õigus õel uss olla - küll pärast jõuab taas asjad selgeks rääkida-kallistada. Uude keskkonda kolimine on väga suur psühholoogiline stressor ja seda teile kõigile. Nii et step-by-step.
    Sa oled imeline käsitöökustnik, sul on väga ägedad ja hakkajad lapsed ning teil on väga mõnus perekond. Vahepealsed tormid veeklaasis kuuluvad inimlikkuse juurde.

    Ja kui väga äng peale tuleb, siis võidki öelda neile, et sa nüüd tahad kaks tundi omaette olla ja parem ärgu sind sel ajal tülitagu (või riskivad nõiaella äratamisega). Nad piisavalt suured, et sellisest asjast aru saada. Veel parem on kui pooleks tunniks üksi välja jalutama lähed. kasvõi vihma kätte. pesebki mured minema.

    Keele koha pealt vaata sellist veebilehte nagu memrise.com
    Seal on igasuguste keelte kohta (sh prantsuse keele kohta) palju erinevaid väikseid kursusejuppe ja täiesti tasuta. Meie praegu lastega õpime selle abiga hispaania keelt. Pole küll päris sama mis elus õpetaja, aga päris mõnus siiski (ja edasi liikuda saab oma tempo järgi).

    VastaKustuta
  2. Pai! Ma saan sust väga hästi aru!

    Oota rahulikult, lõpuks läheb üle :) Ma tean, et see ei lohuta hetkel... Aga raudselt läheb :D

    VastaKustuta
  3. Mina oppisin kaks aastat sellises vabahariduskoolis nagu "Greta". Selline koolivorm on olemas pea koigis vaike ning suurlinnades. Ma maletan, et mina makisn tunni eest 1,50 midagi ning riik maksis 3 ja kopikatega toetuseks. Ma absoluutselt ei maleta, kuidas see toetuse saamine kais aga mingit paberimajanduts ma kull ei maleta. Seal oli siis olemas Prantsuse keel vooramaallastele ning esmalt tehakse sulle test vaatamaks, mis su tase on ning siis opetaja annab sulle materjalid ja harjutused, mille isesesivalt kohapeal ning parast ka kodus labi pead tootama, kui kusimusi on siis opetaja aitab ning hiljem ka kontrollib tehtud tood aga pohimotteliselt on tegu iseseisva tooga. Kohapeal on olemas materjalid nii paberkandjal kui ka internetis. Void kasvoi turismiinfost kusida, kus on lahim "Greta" kool sulle ning lahed kohapeale uurima:)Kui opetaja leiab, et sul on mingi tase kaes siis on voimalus lahimas suurimas linnas keeleeksamid DELF ning DALF teha, mis maksavad eksami kohta 35 eurot(noh vahemalt 6 a tagasi oli see hind).Gretas void votta kursusi nii kaua kui soovid, kindlat oppekava pole. Koik kaib arvestades sinu taset ning voimalusi ning kui oppe lopetad siis saad diplomi, mis toestab, et said nii ja nii palju keeletunde. Keeleope void seal katkestada ning alustada, millal tahad.

    VastaKustuta
  4. Mina oppisin kaks aastat sellises vabahariduskoolis nagu "Greta". Selline koolivorm on olemas pea koigis vaike ning suurlinnades. Ma maletan, et mina makisn tunni eest 1,50 midagi ning riik maksis 3 ja kopikatega toetuseks. Ma absoluutselt ei maleta, kuidas see toetuse saamine kais aga mingit paberimajanduts ma kull ei maleta. Seal oli siis olemas Prantsuse keel vooramaallastele ning esmalt tehakse sulle test vaatamaks, mis su tase on ning siis opetaja annab sulle materjalid ja harjutused, mille isesesivalt kohapeal ning parast ka kodus labi pead tootama, kui kusimusi on siis opetaja aitab ning hiljem ka kontrollib tehtud tood aga pohimotteliselt on tegu iseseisva tooga. Kohapeal on olemas materjalid nii paberkandjal kui ka internetis. Void kasvoi turismiinfost kusida, kus on lahim "Greta" kool sulle ning lahed kohapeale uurima:)Kui opetaja leiab, et sul on mingi tase kaes siis on voimalus lahimas suurimas linnas keeleeksamid DELF ning DALF teha, mis maksavad eksami kohta 35 eurot(noh vahemalt 6 a tagasi oli see hind).Gretas void votta kursusi nii kaua kui soovid, kindlat oppekava pole. Koik kaib arvestades sinu taset ning voimalusi ning kui oppe lopetad siis saad diplomi, mis toestab, et said nii ja nii palju keeletunde. Keeleope void seal katkestada ning alustada, millal tahad.

    VastaKustuta
  5. nii, köigepealt pikk pai ja tubli, et lasid auru välja. Seda ma nüüd küll ei taha, et Sul seal kodus kaan pealt lendaks ja köik pilbasteks purustaks.
    Edasi - emmed on teatavasti svammid :-) Plikadel paha tuju, kelle juures ikka vinguda, kui oma mamma. Ehk siis, ole parem söel, lase viu-viu läbi ;-)
    Siis - keeleöpe. Mina paneks kuulituse kuskile, et otsid eratunde. Aga mitte siukseid körgkoolipaberitega öpse, kes hingehinda küäsivad vaid möni provva vöi naika sealt kandist, kes oleks nöus suga näiteks kaks korda nädalas vestlema.
    Muidu on veel siuke variant nagu Lausanne ülikooli suvekool, kus mina oma keele alused sain. Väga köva tase ja intensiivöpe. Paadiga üle vee ja hopsti.

    Ja siis - mina isiklikult vindusin päris pikka aega alguses. Ei saanud seda öiget rütmi, aga kui tuli, siis hoidsin piip ja prillid.
    Hästi suured karukallid

    VastaKustuta
  6. Kui OOgi siin viitas riiklikule toetusele, siis see keelekoolitus vöib olla just riikliku tööjöukoolituse raames (tööbyroosse minna) ja seal korraldatakse maale tulijatele st. välismaalastele keelekoolitusi. Peaks saama tasuta ja lisaks vöiks sealt kysida, kas riiklikus tööbyroos on eraettevötja koolitust. Sest meil Soomes pakutakse seda köikjal ja tasuta, lisaks keelekoolitus. Keeletaseme sooritamine ainult maksab ja veel saab töötuabiraha ja raha kursustel käimiseks. Kui on selline eraettevötja koolitus, siis seal just saad teada köik mida sa vajad.
    Välismaalaste omavahel suhtlemise kohad peaks ju teil ka olema. MTY vormis.
    Häid maipyhi!

    VastaKustuta
  7. Praegu on sul kindlasti juba suurem "paha ja vastik" üle läinud :)
    Usun, et kõik väljarännanud on selle koha peal olnud, kui äkki see võõras keel ja keskkond ajab lihtsalt hulluks peast. Avastad ennast vihkamas isegi selle keele kõla sest nii kohutavalt siiber on sellest ebakindlast tundest et suur osa aega ei saa mitte halligi aru, mis toimub.

    Ma sain alles tagantjärele aru, millise depressiooni serva peal ma oma esimesel Poola-aastal kõlkusin. Suvel tagasi Eestisse minnes oli selline kergendus, et tonn kive langes südamelt. Lõpuks ometi koht kus inimesed normaalses keeles räägivad, mitte ei susise dementse mao kombel...

    Aga peaasi et sa julged ja oskad ennast siin kirjalikult välja elada. Me oleme kõik mõttes sulle toeks ja kannatame igasuguse tule ja tõrva välja mida sa virtuaalkeskkonnas välja sülitada tahad. Pigem urise siin, kui laste kallal. Ja usu mind - kõik urisevad sellises olukorras laste ja mehe ja koduloomade peale, sa pole üksi ega ainuke. Loodetavasti see lohutab.
    Päev päeva järel jalg jala ette - see läheb kergemaks. Ja päevad ei ole vennad (õnneks). Homme on juba palju parem!
    Jõudu!

    VastaKustuta