kolmapäev, 10. aprill 2013

Killud toovad õnne????......

No ei tea. Võibolla edaspidises elus toovad ka, aga püüa siis need suured õnned just nende kildudega kokku viia :D

Või:  kolm on kohtuseadus? Kui arvestada, et kolm samalaadset jama on juba juhtunud, siis võiks ju tõesti olla tore kui nüüd saaks kindel olla, et tõesti enam ei juhtu midagi.

Miks ma siin mõtisklen selle üle? Aga vot mis on juhtunud:
1) Siia kolides võtsime Eestist kaasa meie perepildi. Tegelikult sellise 30x 40 cm klaasiga pildiraami, kus mitmeid pilte lastest mahutatud. Teel siia läks see klaas aga katki. Mõrad jooksevad keskelt äärtesse. Jama aga seisneb selles, et pildid on aastate jooksul klaasi külge kleepunud mingil moel ja neid ei saa sealt ilma lõhkumata kätte. Seega ongi meil kaminaäärel mõranenud klaasiga pilt. Uusi fotosid ei saa sest need on tehtud 8 aastat tagasi fotograafi juures ja maksid sigapalju. Mingi 30 eurot foto oli tookord hinnaks. Rohkem ei tahaks seda maksta ka.

2) Olen virisenud, et ma ei kannata siin maal neid massilisi kiviõrandaid elamises. No nüüd veel vähem. Paar kuud tagasi kukkus laualt otse kivipõrandale Anksu tahvelarvuti, mille ekraan mõranes. Töötab ja puutetundlikus on olemas aga ääred on sips teravad, et kasutada. Klaasi vahetus Eestis on üle saja euro, mis on täiseti mõttetu kuna tahvel ise maksis 99 eurot ostes. Täielik jura ma ütlen. Mismoodi on see loogiline et jupp tahvlist maksab enam kui terve asi kokku. Ajab urisema.

3) Eile libises samalt laualt, samale kivipõrandale maha mu uus nutitelefon. Arvake ära mis juhtus....just ekraan on puru. Töötab, puutetundlikkus olemas aga mõrasid täis tugevalt ja näpuga libistades selgelt tunda. Mõtlesin korra et ostaks selle ekraani kaitsekile peale paari euroga, saaks edasi kasutada. Kuramuse narr on, eriti kui telefon on võetud tähtajalise lepinguga siit Prantsusmaalt. Kes teab, mis see ekraani vahetus veel maksta võib :S



Head uudised on ka :D

Mul on kaks uut mänguasja. Esimeseks on asi millest olen unistanud juba vist 2-3 aastat. See on köögikombain. Kuna ma Eestis tegin igasugu hoidiseid, siis see hakkimine ajas hulluks. Laenasin vahel sõbrannalt tema kombaini ja oi kui hea oli. Mis mind siis takistas? Tundub, et hind. Kõige odavam just pole ja alati oli tunne, et midagi muud on rohkem vaja ja ok, lükkab edasi seda ostu.
Kuna aga ma ei võtnud Eestist kaasa ei miksrit, ei riivi ei midagi....ise ka ei tea miks.....siis igahommikune pannkoogitaigna käsitsi segamine ajas hulluks.
Jah mul on nüüd kombain, mis teeb pannkoogitaigent, kotletitaigent, purustab, hakib, vahustab ja teeb jäätisekokteiligi. Oh ma olen õnnelik. Käisin ja paitasin seda poes siin ca 3 kuu...isegi kauem vist. Lõpuks härra abikaasa ütles, et kaua võib, pane korvi ja ostame ära. Oh te oleks seda nägu näinud, mul oli 3 päeva suu kõrvuni. Olen täiega vasikavaimustuses sellest aparaadist. Vajutus nupule....prrrrr....salat valmis.  Vajutus nupule....prrr....pannkoogitaigen valmis.
Miinustena võib välja tuua vaid veidi suure müra, mida ta teeb töötamise ajal ja selle, et neid osi mida kasutad on vaja pesta ka pärast. No aga need pole ju mingid olulised probleemid :D:D:D:D:D


Teine mänguasi on uus fotokas. Tunduvalt parem kvaliteet kui eelmisel. Ja kõige parem selle juures veel see, et me ei pidanud selle eest mitte sentigi ise välja käima. Ühel siinsel tuttaval oli tekkinud elamisse seesama aparaat. Ta helistas ja kirjutas ja küsis kõikidelt, kes ta juures käinud hiljaaegu ja mitte keegi ei tunnistanud enda omaks. Ootas veel kuid, et äkki keegi tuleb ja küsib, et kadunud. No ei tuldud. Nüüd pool aastat hiljem andis meile, et temal pole vaja ja kui pole kellegi oma, siis võib olla vabalt nüüd meie oma.  Ma olen küll mõelnud, et tahaks uut, aga nii palju vaba raha ei ole kunagi jälle üle, et nii kallist osta. Nüüd käin ja klõpsin muudkui :D


No ja meil on nüüd ka uued koduloomad. Tegelikult pole nad küll meie, aga kui arvestada, et Gretel käib iga päev neile rohtu korjamas ja neid toitmas üle aia, siis nii veerand osalusest võiks ju meile kuuluda küll. Hobused on juba selle paari päevaga nii harjunud, et kui Gretel silmapiiril oma rohutuustidega, sisi nad tulevad nii nagu alloleval pildil näha. Peaaegu, et kuuleb kabjaplaginat fotolt eks :D



 
 Ma küll et tea, mis teema siin nende puudega on, aga suuremal osal on mingid teised taimed külge kasvanud. Algul vaatasime lausa, et ümmargused, et need on linnupesad. Pärast aga selgus, et on mingid taimed, mis kohati kasvavad nagu pallidena puude latvades. Mõni puu on üleni kaetud.  Samuti kasvavad vahel puutüve küljes ja okste küljes sõnajalad. Päris lahe :D
 Silmailu on meil ka igal pool. Meeletud nartsissimered. Nii ilusad. Ja neid kasvab tõesti igal pool. Maanteede ääres, ringteedel nendel keskmistel platsidel. Kõik on lilli täis. Eestis kahjuks seda ei oleks kauaks. Eestis varastati isegi mu vanaema isiklikust aiast peenar nartsissidest tühjaks öösel. Kui veel nad oleks keset tänavat niisama, siis ma arvan, et nad ei jõuaks õitsema minnagi kui juba oleks 1:0 tehtud kaakide poolt.

 Või siis sellised puu- põõsad. Nii kiftid. Hoopis midagi teistsugust. Ja mitet kellegi aias. Keset tänavat ikka. Siin üldse pääratakse jube palju tähelepanu igasugustele haljastamist puudutavatele töödele. Muudkui pügatakse ja istutatakse ja hooldatakse. Või on siin lihtsalt rohkem rohelust...ei teagi.

Kui eile sadas meeletult vihma ja hilisõhtul mürtsus äike ja kõmises ja tuul oli meeletu, siis täna paistab taas päike ja nädalalõpuks lubatakse lausa 21 kraadi sooja. Oi ma olen selleks valmis. Tulgu aga :D
 
 
Ahjaa. Koolijuttu ikka ka. Eile tuli koju paber, millel kirjas, et Angelical tuleb ära valida oma lisavõõrkeeled :D Et siis lisaks sellele, et ta õpib nii prantsuse kui inglise keelt, peame me nüüd ära valima veel 2 lisakeelt, milledeks võivad olla: saksa, itaalia ja hispaania keel. No valik nr1 oli lapsel saksa. Esiteks kuna mina oskan ja mu õde ja teiseks kuna see keel on siin riigis päris tugevalt sees. Mitte just siin, kus me elame, aga põhja pool ja ka Šveitsis. Seega tuleviku mõistes üsna oluline. Pean muidugi mainima ära, et mulle see keel ei meeldi.  Ehk sellepärast on jäänud trots, et kunagi pidin seda vägisi õppima hakkama. Nimelt käisin tavaklassis kui tuli saksa eriklassi õps rääkima mu emaga, et ma ikka liiga tark tavaklassi jaoks ja pange aga oma laps keele eriklassi. Ema panigi. Teised klassis olid aga õppinud selleks ajaks juba 4 aastat seda keelt ja mina olin algaja. Hoolimata sellest ei koheldud mind kuidagi eriliselt ja pidin samalt tasemelt edasi minema teistega. Mõistagi oli see väga raske ja hinded kannatasid. Lisaks oli mult võetud mu omad klassikaaslased ja pistetud mingite jobude tuupurite klassi. Ja vot see trots saksa keele vastu on siiani sees. Samas jah eks mu mõistus ikka ütleb, et see trots ei tohi segada reaalset elu ja ok, las ta siis õpib saksa keelt kui ise tahab. Mis aga puudutab seda teist valikut, siis no ei tea üldse. Kas itaalia või hispaania? Pole aimugi. Õnneks on paar päeva aega valiku langetamiseks. Mõlemad on naaberiigid. Mõlemad on huvitavad. Väga keeruline igatahes.
 
Ootan nõuandeid ja arutlusi sel keelevaliku teemalt, kes arvab, et oskab midagi soovitada!
 
Kohtumisteni!
 

 

19 kommentaari:

  1. Pakuksin hispaania keelt. Mitu protsenti maailmas räägib seda keelt?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kui see oli küsimus mulle, siis % ei tea aga uurisin järele ja 400 miljonit rääkijat on umbes maailmas :D

      Kustuta
  2. Minu arutlus just väga arukas ei ole, mina soovitaksin itaalia keelt, aga puhtalt selle pärast, et see kõlab nii ilusasti ja laulvalt. Nii, et emotsionaalne, mitte kaalutletud valik. :)

    Köögikombaini juures on minu meelest kõige hullem selle puhastamine. Mul kipub ta niisama enamuse ajast seisma, sest ma ei viitsi seda puhastama hakata. Puhas laiskus, pean ennast parandama!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Põhiline on see, et kombain KOHE puhtaks. Muidu lähed hulluks...kuivab mingi jama kuskile vahele ja siis küll viskaks kauge karega minema.

      Kustuta
  3. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  4. Väga nunnud naabrid teil seal, kas nendega ratsutada ka saaks? Keelevaliku koha pealt soovitaks hispaania keelt, seda räägib ka suurem osa Ladina- Ameerikast. Tõsi küll, euroopa hispaania keelest mõnevõrra erinevalt, aga minu vennatütar suutis end vabalt arusaadavaks teha siiski. Nii et jah, minu valik oleks hispaania keel :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kusjuures neid "naabreid" on siin nii palju ümbruses :D Pidevalt on keset sõiduteed kuskil mõni ratsutaja. Mõtlesin ise ka, et peaks uurima. Võiks olla lahe kogemus. Kuigi nad on ikka päris hirmuäratava suurusega. See hobene vaatas minule ikka nii ülevalt alla, et .....turja kõrgus on minu pikkusega võrdne...ja ma olen peaaegu 1.80 pikk ise :P Sellise selga saamiseks on tõstukit vaja vist :P

      Kustuta
  5. Mina soovitaks ka rohkem hispaania keelt!

    Ja nutitelefoni uue ekraani peaksid saama umbes 30 euroga kätte vôi ehk tunned kedagi, kellel vana samasugune kapis seisab, koduste vahenditega saab hästi ära vahetada.

    Kristi

    VastaKustuta
  6. Hei! No minu mõttekäigule on see igatahes vastukarva, et killud õnne toovad. Kui ikka mõni armas asi kildudeks puruneb, ...kus see õnn siis ikkagi on? No kui just paari nädala põrast loteriil jackpoti võidad, eks siis on, aga palju selliseid asju elus juhtub? Nii et parem tulgu õnn mingil teisel viisil kui kildudena.
    Naudin ka tohutult kui ümbrus on hooldatud ja igal pool lilli õitsemas näeb. sama siin soomes - minu kodu kõrval on suur roosipark ja tuhandeid õisi, aga pole kohanud et keegi rüüstaks kuigi kool asub pargi vahetus läheduses ja õpilased roosipõõsaste vahel vahetunnis suitsu teevad. Muidugi on ikka Prantsusmaa ka klimaatiliselt soodsam lopsaka looduse ja lilleilu tekkeks, sooja ja päikesega ikka kõik kasvab jõudsamalt ja lopsakamalt. Tore et saate seda lilleilu nautida, ja juba nüüd. Soomes laiutavad veel lumehanged, aga eile nägin esimesi jänesekapsaid lumest vabal laigukesel ja siseõues nartsissidel ka juba õienupud väljas, kus päikseline seinaveer.
    Soovitaksin minagi hispaania keelt, kuna seda räägib suur osa maailmast ja selle keele kasutuspind on lai. Itaalia keel on küll kaunikõlaline, aga praktikas piiratud kasutusega.

    VastaKustuta
  7. Palju õnne uue kodumasina puhul! Tean omast käest, et mõni selline vidin võib elu väga palju lihtsamaks teha. Perekond on ka kindlasti õnnelik, et sa selle masinaga aina möllad ja üha uusi ja vaimustavaid roogi lauale tood. Su abikaasa oli väga nutikas, et selle sulle ostis :)
    See, et asjad katki lähevad, on küll ikka väga nõme. Meil on siin ka köögis kivipõrand ja no pole lootustki, et põrandale kukkunud tass terveks jääb. Tass on muidugi väike asi nutitelefoni või arvuti kõrval. Hea, et kolm kohtu seadus on. Nüüd ei jää sul muud üle, kui oma suurt õnne oodata :)
    Keele osas valiks mina ka hispaania keele. Suurem osa Lõuna-Ameerikast räägib seda ja peale selle on portugali keel väga hispaania keele sarnane, nii et kui üks on selge, siis sealt teine selgeks saada on käkitegu. Nii nad vähemalt räägivad :)

    Mõnusat saabuva suvesooja nautimist!
    Eva

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oh nendest nõudest, mis selle põranda nahka on läinud parem üldse ei räägi. :D

      Kustuta
  8. Meil siin Inglismaal on nartsissid peaaegu nagu umbrohi. Kasvavad igal pool ja tihti suurte väljadena. Kellegile ei tuleksgi vist pähe neid massiliselt korjama hakata kuna mida sa nendega siis ikka peale hakkad. Eestis saab kuskil turul või tänaval maha müüa aga meil saab nartsissi kimpe ka igast toidupoest 1 naela eest osta (tihti veel ostes ühe kibu saad teise tasuta kaasa). Lillede korjamine on siin ka peale kõige seadusega keelatud seega võib olla ka sellepärast jäävad lilled linnas alles kuigi ma ei ole kindel paljud sellest seadusest teavad. Ma arvan, et enamus inimesi on lihtsalt sedasi juba üles kasvatatud, et tänaval või kellegi teise aiast lilli korjama ei minda :)

    Mis puutub aga nendesse puudesse millele on teine taim külge kasvanud siis kas tegu ei ole puuvõõrikuga? Meil on siin ka palju selliseid puid ja minu tähelepanu äratasid ka just need mis näevad välja nagu linnupesad. Pilte saad näha minu selle postituse lõpus
    http://knightscastle-alice.blogspot.co.uk/2011/05/pleasure-cruise.html

    Keelte koha pealt ikka täitsa lõpp kui palju võõrkeeli su tütar peab õppima korraga hakkama! Mõne aasta pärast on ta teil täielik eurooplane :) Mina isiklikult valiksin kohe ilma mõtlemata itaalia keele- ma jumaldan seda maad ja keelt :) Hispaania keel mulle endale lihtsalt üldse ei meeldi aga mulle tundubgi, et ühed on hullud hispaania keele järgi ja teised itaalia. Mida Angelica ise asjast arvab? Mis keel teda rohkem tõmbab?

    Õnnitlused köögikombaini puhul! Usinat kasutamist :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Vaatasin järgi su blogist selle postituse pildid ja jah, täpselt sellised nad ongi. Ümmargused pallid puude otsas, massiliselt ja nii lahedad. Mõnel puul pole endal lehtigi ja siis need puntrad seal vaid lehvimas :D

      Mis aga puudutab Angelica oma arvamust, siis temal see puudus hispaania ja itaalia keele suhtes. Seda kõike on hetkel nii palju, et vahel on tunne et mis seal enam vahet on, paneme juba hiina ja portugali ja suahiili keele ka lisaks :D

      Kustuta
  9. Noh.. hehhee... ma räägin ikka kogemustega, just ostsin oma telefonile kolmadna uue klaasi :) Neli tükki kildudeks läinud, õnne peaks ikka nabani olema.

    Aga kui sul või kellelgi on natuke nutti ja pole kahju telefoni garantiist loobuda, siis ebay abil ostad oma telefonile hiinast uue klaasi ja interneti abil vahetad ise ära või lased kellelgi odava rahaga teha.

    Kuna puudetundlikud ekraanid on nii popid, siis paljud telefonipoed ja urkad pakuvad sellist teenust. Ma nii ei oska mudelit pakkuda kuid uued klaasid pole kõige kallimad nii.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tänan soovituse eest. Uurin asja. Kuramuse vihale ajavad sellised õnnetused, nagu mujale poleks raha panna :S

      Kustuta
    2. Tean seda tunnet! :P
      Aga kuna sa käsitööd teed, siis usun, et sa oled täiesti võimeline ise klaasi ära vahetama ;)

      Ebay samsung midagi midagi replacement screen.
      Ja googeldad vahetamise õpetuse ja voilaa! teed ära :)

      Kustuta
    3. Soovitan ka eBayd. Mul üks tuttav just hiljuti vahetas katkise ekraani. Oli pusimist, vist ostis veel mingi vidina selleks, aga hakkama sai!

      Kustuta
  10. Meie tydruku iphone ekraani vahetus läks maksma 130 € . Sellise hinnaga siis Soomes, loodetavalt teil on odavam.

    VastaKustuta
  11. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta