neljapäev, 18. aprill 2013

Ida- Euroopast? ....järelikult venelane

See on viimasel ajal nii tihti ettetulev üldistus juba, et ma hakkan varsti ise ka arvama, et oleme venelased. Nagu sa siin suu lahti teed ja oma perega omas emakeeles räägid, nii et mõni prantsa kuuleb, nii pole kahtlust ka, et just venelaseks sind peetakse. Nii kummaline :D

Käisime eile lastega mänguväljakul. Istun rahulikult rannas kivil ja räägin Anksuga juttu. Tuleb ema kahe lapsega meie lähedale, katsuvad vett, vestlevad omavahel. Prantsuse keeles loomulikult. Räägin mina samal ajal Anksuga eesti keeles. Äkki pöörab üks lastest, teismeline tüdruk, pea ema poole ja teatab: ema kuule, need on venelased või? 
Peast käis läbi kohe mitu mõtet. Esimeseks: kas nad arvavad tõesti, et kui ma olen venelane, siis ma ei saa aru kui nad meist prantsuse keeles niimoodi räägivad...meetri kaugusel. Teiseks: kas eesti ja vene keeled on tõesti nii sarnased? Kolmandaks: kas ma näen väga venelane välja? Neljandaks: Ja kui oleksingi venelane, mis siis...ma poelks sugugi esimen siin riigis.

Härra abikaasalt on ka küsitud: Kust pärit oled? Aaa, Eestist...Ok, ütle midagi vene keeles...
Mida kuradit nagu :D

Ja no ma proovin oma lastele küll seletada, et kui nad tahavad minult küsida kellegi kohta midagi, siis nad ei pea pasundama. Eriti olen neile selgitanud, et sõna "neeger" me ei kasuta siin. Olgugi, et meie ei mõtle selle sõnaga midagi halba, ainult nahavärvi erinevust, siis oleme kokku leppinud, et kena väljend on  "mustanahalised".

Nii ongi!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar