teisipäev, 19. märts 2013

Tolmuralli

Tegelikult on siia kolimisest algusest peale mind närvi ajanud see, et ma ei saa aru kust kohast ometi tuleb mu elamisse nii palju tolmu. See on täiesti ulme. Korista palju tahad, juba järgmisel päeval on kõikjal kiht peal. Ja me elamine pole ju misteab kui suur. Eestis oli 2 korda suurem maja ja ma ei mäleta, et kunagi oleks olnud selline tolmutuust igalpool nagu siin. Isegi kui lapsed jooksid edasi tagasi tuppa ja aeda ja möllasid ringi, siis ma ei pidanud kunagi niimoodi  koristama nagu siin.
Asja teeb veel hulluks see, et ma olen tolmule allergiline. Ma hakkan sügelema üle kere, eriti käed.
Siia kolimisest saadik on mul nahk ikka väga korrast ära. Koristan ja imen tolmu ja märgade lappidega ja IGA jumala päev ja ikka ei saa sellest jamast lahti.

Kusjuures ei tea kas tõesti võib olla teema selles, et Eestis oli meil ahiküte aga siin keskküte ja radikad seinal. Või annab oma osa ka see, et meil on kamin elamises. No me pole seda kasutanud küll rohke kui 2 korda selle aja jooksul, aga äkki selel sisemusest tuleb midagi tuppa tagasi.

Kujutate ette olukorda kui pesed põrandad puhtaks, pühid tolmu ära ja paar tundi hiljem avastad, et paljajalu kõndides on su tallalaused muutunud justkui imekombel mustaks. Lihtsalt närvi ajab.

Arvasin, et mu nahaprobleemid äkki olid tingitud valest pesupulbrist või karedast veest või mingist toidust vms
Vahetasin välja pesupulbri, kõik duššigeelid ja kreemid jne Ikka nende vastu kus ei ole ei lõhna ega värvi ega muud jama sees. Peab mainima, et ega odav see pole. Ja veel enam ajab närvi, et midagi ei aita. Nahk on kuiv ja kratsi end või hulluks, hoolimata kreemitonnidest mis kulub.

Sain endale kuivati, lasen pesu sellest läbi. Äraütlemata mugav asi ja see tolm, mis tuleb riietest....poleks elus uskunud, et ühest masinatäiest pesust võib kuivatisse jääda peotäis tolmu ja muud kuide.

Hoolimata ka sellest, et pesu kuivatis tolmuvabamaks saab pole midagi muutunud.

Üks asi mille avastasin on muidugi see, et tundub et härra Abikaasa tööl kasutatav uue malli ehitusmöks on see, mis mulle mitte ei sobi. Nagu ta koju tuleb ja pole näiteks kohe riideid vahetanud, nii olen mina täpiline...paari minutiga.

Puhastasin radiaatorivahesid ja ukseliistusid ja no pole kohta kuhu pole ma oma lapiga jõudnud, ikka mitte midagi.  Ja no see tolm on järgmine päev tagasi. Kopp ees juba.



Ilmajuttu ka . Eile hommikul silmad avades oli maa valge ja sadas lobjakat. Kuni lõunani. Õhtuks oli kõik sulanud ja täna on +15C Nädalalõpus lubas ligi 20 soojakraadi. Ootame huviga. Sooja tulek on aga tekitanud olukorra kus igasugu mutukad ärkavad ja seega tekib kohe kiirelt vajadus mingite aknavõrkude järele. Mesimummid juba sumisevad, Siin on igasugu kahtlaseid putukaid, keda sugugi oma teki alla ei tahaks ronima kui akent lahti hoida. Lisaks on siin mingid ilged suured ämblikud, keda härra on juba 3 tk meie elamisest eemaldanud. Olen neid näinud vaid kaugelt, aga pool hobust oli kindlasti nende suuruseks. Mõni vastu mulle jalutab, siis kolin ära vist. Korralik foobia ma ütlen.
Seega pean kiirkorras mingeid võrke minema otsima, sest igasugu pudulojustega ma oma kodu jagama ei hakka, igatahes kindlasti mitte enne kui nad vähemat pool üürist hakkavad maksma :D:D::D

Ps. Tõin aiast nartsissid tuppa. Aias lahti nad polnud, aga toas juba päevaga täiesti nartsissid. Naljakas oli aga see, et kui koristades korralikku kakahaisu tundsin ja mõtlesin, et mismoodi saab ikak tuba nii haiseda, siis lõhnauuring viiski mind just nende nartsssideni  ja uskuge või ei aga need nartsissid haisevad tõesti nagu korralik hunnik puhast s.....a. Kutsusin Angelica nuusutama, tuli teine tõmbas kohe korraliku sõõmu ninna, hea et silmist vett ei hakanud jooksma :D Nii hea oli :D

Kena õhtupoolikut!

PPS. Täna sai täis 5 kuud Prantsusmaal elamist! Palju õnne meile !


1 kommentaar:

  1. Kunagi aastaid tagasi sai Pariisis käidud, siis giid seletas, et Prantsusmaal on maailma parim tervishoiusysteem. Saab kergesti otse vastava eriala arsti vastuvötule.
    Kunagi, kui mu poeg tuli Soome, siis ka keele mitteoskamise töttu läks koolis klass madalamale. Koolisöögiga harjus ära, ei mingit pirtsutamist. Seal on köik kalorid ära arvestatud ja koos teistega maitses ka toit.
    Arvan, et peaks olema vöimalus saada toetust koolitoitude jaoks, kuna olete töötu. Omavalmistatud toit on kallim ja see kaasategemine on koormav. Vaja mingi plankett täita.
    Jöudu ja edu!

    VastaKustuta