laupäev, 15. detsember 2012

Tere üle pika aja

Ei me pole kuskile ära kadunud, jätkuvalt siin. Ja ei ole ka olnud nii, et midagi öelda poleks, aga vot ei ole kuidagi jõudnud siia arvutisse kirja panema.

Suutsime vahepeal kogu perega tõbised olla ja kui Eestis olin ma haige tavaliselt korra aastas nii, et palvik ja kurk valus ja kogu kompott, mis möödus mõne päevaga, siis siin ei saa kuidagi lahti. Rõve kraapimine kurgus, tatine nina, kumisevad kõrvad ja kohutav peavalu. Lapsed olid palju vapramad kui mina, kuidagi hulluks ajas see olek. Kolmandal päeval läksin apteeki. Sain targemaks mitmel rindel: esiteks Prantsusmaal ei müüda nohusiirupeid nagu Eestis on näiteks Sudafed. Ja kuna meie pere lastel on väikesest peale olnud probleem nohuga, mis kisub kõrvadesse, siis just Sudafed on kiire abimees selle ära hoidmiseks. Apteeker teatas, et siin on need keelatud sest need olevat lastele ohtlikud. Olgu siis, sain Fervexi laste tee, mis pidavat nina ravima ja lapsed magama panema nagu kotid. No ei tea, unest polnud haisu ka ja nohu kadus paari päeva pärast. Samas ei saa olla kindel selle ravimi mõjus kuna nohu on ju teada haigus, mis ravimata möödub nädalaga ja ravides seitsme päevaga :D:D:D:D

Ok, see selleks. Oleme enamvähem nüüd töökorras taas.

Teine asi mis panin tähele oli see, et kui üleeile õhtul saabus siia esimest korda -2 C, siis ma lõdisesin terassil "värsket õhku hingates" nagu haavaleht nagu kõige kaugemas Antarktika tipus :D Kas tõesti võib nii ruttu soojemaga ära harjuda :D Ja käes oligi, eile õhtul oli esimene suurem lumesadu aj käisime perega jalutamas pimedas veel....täna kurk kriibib taas. Nagu s...ahäda pesunööril, nagu mu ema ütleb :D

Kuskil nii nädal tagasi alustas meie kodus tööd jõuluehete töökoda. Kuna Gretel pidi kooli tegema nagunii käsitöö hinde saatmiseks kuulikesi, mille õpetused õpetaja meile saatis, siis avastasime, et need on väga lahedad ja läks kohe suuremaks meisterdamiseks. Nüüd nad ehivad meie elamist.

 
 
Tegemine on suht lihtne ja pakub rõõmu tervele perele. Esmalt tuleb puhuda õhupall nii suureks kui tahad et su jõulukuul tuleb, tee või nagu gloobus :D Siis tuleb selle õhupalli ümber kerida niit või lõng. Meie kasutasime iirisniite. Kui on tihedalt ümber mässitud, siis tuleb võtta PVA liim ja sellega kokku pintseldada.Eriti niitide ristumiskohad, Kuna PVA on suht paks, siis lisasin veidi vett juurde.  Kui kogu see kompott on kuivanud , siis nõel käte ja õhupall katki ja voilaa.
 
 
 
 
Nii...hetkeseisuga on juba järgmine päev  käes. Eile ei saanud mahti edasi kirjutada mis öelda oli. Tahtsin rääkida millestki, aga ei mäleta enam. Seega räägin tänasest päevast. Nimelt anti mulle luba täna üksi poodi minna sest ma juba lausa ähvardasin, et jõule ei tule kui ma ÜKSI poodi ei saa. See kui mul on 24/7 lapsed kõrval teeb kinkide ostu võimatuks. No ok, osa ajast nad ööpäevas magavad ka , aga sel ajal on poed samuti suletud. No ütleme nii et päeva valik oli üks hullemaid, mis ma suutsin valida :D Parkimiskohtadega oli ilmselge puudujääk. Kassad kilomeetrised ja pooled letid tühjad :D Suutsin siiski üht koma teist soetada. Ostsin ka endale silikoonist muffinivormid, Muidu neid ei mainiks, aga kuna olin laisk ja ei viitsinud kahe poe vahepeal minna asju autosse viima, siis kuhjasin need aga käekoti peale virna ja uude poodi edasi, Leidsin paar riidehilpu, mida tahtsin proovida ja suundusin proovikabiini.  Proovisin ära ja vaatasin veel ringi ja siis avastasin, et muffinivormid kadunud. Otsisin poe läbi ja mida pole seda pole. No ikka selline suur 12 auguga silikoonvorm, Suur. Küsisin siis ühelt müüjalt kes koristas just põrandaid. Tema aga ei osanud inglise keelt. Otsisin edasi....no mismoodi saab ära aurata riidepoes üks muffinivorm. Küsisin siis järgmiselt müüjalt, ja järgmiselt. Lõpuks leidus üks kes sai aru mida ma tahan ja voilaa...selgus, et seesama esimene kes koristas oli selle maast leidnud ja läinud ilusti selle poe kööginurka riputanud. Hoolimata sellest, et neil selliseid asju ei müüdudki :D No sain kätte ja olin nagu üks suur õnnejunn, Müüjad olid ka õnnelikud. Peale seda šoppamisest aitas tänaseks.
 
Ps. Üleeile sadas maha me esimene korralik lumi ja oli lausa -1C . Lapsed said oma lumememme ära teha ja lumeingleid järve ääres. Täna paistis päike, lumest pole haisu ka , kõik rohetab ja terassil "värsket õhku hingates " oli päikese käes tuulevarjus +18C :D
 
Härra abikaasal on homme sünnipäev. Paanikaosakond. Minul. No ma ei ole ju misteab kulinaarsete üllitiste tegija tegelikult. Ja nüüd tulevad meile külalised. Sellised, kes tundub, et teavad palju paremini mida ja kuidas köögis teha. Ja ma pean suutma ju end heast küljest näidata ometigi. No nii siis ongi, et homme saavad prantslased kartulisalatit :D Eks näis, mis näo teevad .
Härra abikaasa teatas igatahes, et siin igatahes inimesed joovad kohvi sõrmkübaratest :D No ma olen näinud ka , tõesti lonks ja otsas, mitte nagu meie lähkrid. No ostsime siis sõrmkübarad ka, Pakume kohvi. Küpsisetorti teen ka :D See on asi mida ma oskan!
 
Ja no ma ei tea kas see on just tõsi, aga härra abikaasa teatas, et siin tema tuttavad ei lõika juustu lauale juppideks veini kõrvale lahti vaid iga inimene ise noaga lõikab. Kummaline igatahes, Seega ma ei teagi mis selle juustuga saab, Kinni või lahti või söön ise ära ta hoopis praegu :D
 
Ok, tänaseks aitab, sauka.

3 kommentaari:

  1. Nii armas postitus jälle ;-) ses möttes, et ma saan nii hästi aru, millest sa räägid :-) Mitte et see mind enam üllataks, ha-haaaaaa
    Igatahes önnesoovid pere meespoolele ja hoian pöialt, et kostitamine kenasti läheks!!!!!

    VastaKustuta
  2. Tänan pöidla hoidmise eest :D Kõige enam vist lisaks toidu tegemisele häirib tõsiasi, et meil pole just väga palju ruumi elamises ja varutud hädavajalik vaid ehk võõrustamiseks eriti asju pole. Mõtlen just suurt lauda ja istekohti ja nõusid jne. Seega peab kuidagi hakkama saama.

    VastaKustuta
  3. Kuule, kullake, ära nüüd üle muretse!!!! Meie elasime mäepapaga esimesed aastad nagu vaesed üliöpilased...külalistega käis enam-vähem toolimäng, et kes ees see mees ja nöud olid mäepapa vanemate noorusaegsed vanad tassid ja taldrikud ;-)
    Istuge vöi maha! Ongi eksootika!
    Ja taldrikud vöid ju papist osta - praegu on neid igatsorti ja jöululisi.

    Kuidas see oligi, edasi kentuki posid (ja tüdrukud!!!!)

    VastaKustuta