teisipäev, 3. september 2013

Kakakoti kreegid

Käisin eile Greteli koolis. Et ikka lõpetada kõik, mille nimel sai alustamisel nii palju vaeva nähtud. Vahel ajab naerma lausa. Et alustada elus siin pidi nii palju tegema ja võimlema. Nüüd et lõpetada tuleb samapalju võimelda. Algul ei võetud vastu, nüüd ei lasta ära.

Koolis läks tegelikult lihtsalt. Hommikul direktorit kohal polnud kuid kohtusin Greteli õpetajaga. Küsis, et miks, kas mul on raske. EI ole mul raske...lastel on raske...ok jah, mul ka kui neil on. T aigatahes soovis meile edu ja lisas, et Gretel on kindlasti väga õnnelik, et saab oma vanasse kooli ja sõprade juurde tagasi. Selles osas oli tal õigus.

Pärastlõunal läksin tagasi ja ega ma väravast kaugemale ei saanudki. See oli erinevalt hommikust lukus. Lasin kella ja direktor tuli vastu. Ütlesin misk tulin ja öeldi, et ok. Ühtegi paberit, allkirja...mitte midagi. Öeldi, et teevad sissekande arvutis ja ongi kõik. Nii kummaline tegelikult. Arvestades kuidas kogu see riik oma paberimajanduses kinni on.


Nüüd siis kakastest kreekidest ka. No tegelikult nad polnud kakased. Alustama peab sellest, et siin kodu lähedal on üks suur haljasala. Seal aga kasvab 2 ilmatu suurt kreegipuud, mis on viljade all lookas, pooled juba maha kukkunud. Ja mitte keegi ei võta sealt ühtegi. NAd ostavad neid kalli raha eest poest pigem. See vist on nagu Tais banaanidega ja Hispaanias mandariinidega. Vedelevad maas ja keegi ei taha. Mina küll tahaks:D No ja tahtsin neid kreeke ka. Ja mind nagu üldse ei huvita et keegi ei korja. Miks peaks tonn kreeke maas mädanema ainult sellepärast, et prantslane nii peps on ja ei korja neid :D

Tulime siis Greteliga koos ta koolist ja mõtlesime, et kuna juba läheduses oleme, siis läheks kreegile ka. No aga pole kuskile panna. Ja no ma olen ju leidlik eestlane.  Nimelt on siin iga nurga peal sellised pisikesed postikesed seal väike kilekotipakk. Koerakaka korjamiseks.  Pildil vaatan, et on mustad. Meil kodu ümbruses valged :D





No mõistusega võttes on need ju uued puhtad kilekotid. Otse tehasest. Ei ole seal kakat, ei ole miskist. Ja misk ei võisk sinna sisi kreeke panna. Silma pilgutamata võtsin sealt endale vajaliku koti ja korjasime selle kreeke täis. Nämm nämm

Koju minnes oli kott käes. Sildi keerasin enda poole ja teine külg on täiesti valge, nii et kelle asi.

Teel koju sai kakakotist kreeke suhu pistetud ja elu oli lill.
Kasutegurid:
1) jalutuskäik looduses
2) näitasime emakesele loodusele, et me hoolime ta viljadest
3) vitamiinid meie kehale saadud noosist
4)rahaline sääst vähemalt 5 eurot :D




Eestis poleks sel puul jõudnud kreegid lillakski minna. Juba rohelisena oleks ära rüüstatud!

Hetkel naudime ilma. Väljas on 29 kraadi sooja. Päike lõõmab. Tartus oli üleeile sadanud vihma ja rahet, nii et maa valge. Oh mis imeline kliima meid ootab :D Valus laks saab olema :S

Ega siingi on vaikselt õhust tunda, et midagi on muutumas. Värske kargem mägiõhk juba on aeg-ajalt ninas. Samas sügist ega külma pole siin veel lähiajal küll oodata. Mäletan ju kui eelmine aasta tulime oktoobri lõpus, siis oli õues ikka veel 20 soojakraadi.

Käisime Greteliga poes ja ta küsi, et ostaks õunu. Ja siis plahvatas. Meil on ju eestis õunad kohe valmis. Sel aastal oli neid vähe, aga polegi palju vaja. Las puud puhkavad. eelmisel aastal oli uputus ja ei suutnud ära jagada.

Anks käis täna esimest päeva koolis. Raporteeris: muud ained on ok, aga vene keelega on sitad lood. MA ei saa aru miks on seda vaja.Kui ma saaks, siis ma kirjutaks avalduse, et vene keelt ei peaks õppima. Mõttetu. Ja mind ei huvita see, et seda võib vaja minna ja Venemaa on naaber ja venelased on eestis meie kõrval. Lihtsalt üldse ei huvita. On ka muid keeli, mida on vaja. Vahetaksin selle silma pilgutamata saksa, soome või mis iganes keele vastu. Kasvõi udmurdi.
Siin oleks sellest aastast hakanud ta õppima: Hispaania, Saksa, Inglise ja Prantsuse  keelt korraga. Normaalne eks. Kas nägite siin nimekirjas VENE keelt. Ei näinud, seda ei olnud seal.
Mul läheb lausa hari punaseks.
Õnneks olid kalssikaaslased nõus teda järgi aitama ja asju seletama kui vaja.

Huvitav kas venemaa koolides on ka eesti keel kohustuslik? Ei usu küll. See oli pigem irooniaga kirjutatud lause. Sama hästi võiks ju olla koolis kohustuslik Soome keel. Miks ei ole?
Mina oskan vene keelt. Õppisin seda 2- 12 klass. Arvake kas on seda vaja mul palju? EI ole. See, et ma käin poes siin ja kuulen venelasi omavahel rääkimas ja saan aru mida nad arutavad omavahel.....ei arva, et see on väga vajalik oskus. 10 aastat tuubi mingit jama ja milleks. MA oleks võinud keskenduda kogu selle aja mingile muule keelele.

Nii.....järg läks käest ja mõte peast...tahtsin just kirjutada edasi oma heietust kui nägin, et meil peenras jooksis hiir. Lisaks sisalikele sabivad meil ka mingid imepisikesed hiired nüüd ukse ees peenras, kes oskavad teha nii kõva piiksumist, et tuppa on kuulda.

Ja sinna see mõte jäigi....unustasin ära

Jätkuvalt on käsil maadlus telefonikompaniiga. Nad panevad endale tingimustesse kirja, et kui lahkud maalt, saad lepingu trahvita üles öelda, aga kui soovid seda teha, siis tõmmatakse vesi peale. Olen netist leidnud palju samas seisus inimesi, keda lihtsalt ignoreeritakse või sõimatakse selle firma poolt.

Koostan hetkel sellist krõbedat avaldust ja dokumendipatakat, millega oma kolimist tõestada, et neil ei jääks enam võimalust midagi öelda mulle. Nii palju olen aru saanud, et esimese raksuga tuleb neil suu kinni lüüa, mitte anda võimalust midagi enam öelda. Seega valmistun.

Kena alganud kooli kõigile!


5 kommentaari:

  1. Mh, kogu Eesti õppekava on liiga jäik, peaks olema rohkem valikulisi ja vähem kohustuslikke aineid - mitte ainult keelte vaid ka kõige muu osas.

    Aga mina küll tahan, et ma oskaks vene keelt :) See avab lihtsalt Eesti tööturul palju võimalusi. Ma õppisin 2-4 klass ja alustasin siis viiendas kooli vahetades algusest peale... Seal oli 5-7 klass õpetaja, kes ei õpetanud MITTE MIDAGI ja siis tuli õpetaja, kes arvas, et me peaks teadma kõike, mida normaalselt kahensandas teatakse, nii et järgmised kaks aastat oli lihtsalt tuim tuupimine, asjast reaalselt aru saamata. Gümnaasiumi osas oli valida kas vene või prantsuse (mis tuli samuti viiendas) ja kõik jätkasid prantsuse keelega :P

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma sain praegu kreepsud. Ma ei taha eesti tööturule mõelda ka. :S

      Aga selle kooli, kus oleks saanud prantsuse keelt õppida oleks võinud elu mu teele küll saata. Vaata kus oleks praegu olnud kasuks :Dja ehk oleks kõik hoopis teisiti läinud :D

      Kustuta
  2. Tikril on õigus, vene keele oskus on Eesti tööturul hädavajalik.
    Mu mitmed noored kolleegid Tallinnas läksid oma raha eest vene keele kursustele ja kirusid ennast maapõhja, et omal ajal koolis vene keelt ei õppinud.
    Vähemalt Eestis on hetkel vene keele oskust rohkem vaja, kui inglise keele oskust ja seda tööandjast olenemata.Enamus era- ja riigifirmasid puutuvad kokku ühel või teisel moel kas Venemaaga või vene keelt kõnelevate inimestega ja praegu on inglise keele oskus tänu filmidele ja arvutile noortel automaatselt külge jäänud.
    Ka oma praegusesse ametisse kandideerimisel oli vene keele oskus üks põhitingimustest, inglise keele oskust loeti lisaboonuseks.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Eks see oleneb tõesti siis alast, kus töötad. Olen oma elu jooksul olnud väga erinevatel aladel tööl ja MITTE kuskil pole seda nõutud, ega suuremas osas ka vaja läinud. Isegi mitte haiglas õena.

      Ja oma laste seisukohalt ma ei arva, et nad peaksid üldse seda vene keelt õppima ja muretsema eesti tööturu pärast kuna seal polegi mingit tööturgu vaid hale nali. Ma loodan neile ikka palju rohkemat tulevikuks!

      Kustuta
  3. Põhikohaga tööle läksin 93.dal aastal, olen töötanud kindlustuse ja kinnisvara valdkonnas, siis veel projektijuhina logistikafirmas, tõlkebüroos ja töötanud ka reklaami ning turunduse vallas. Nüüd olen esimest korda tööl riigiametis. Nii et tegevusvaldkonnad on seinast -seina, positsioon on olnud spetsialisti keskastme juhi kandis, kusjuures vene keele vajadus on just tekkinud viimasel 15 aastal, minu meelest 90-date aastate algul oli peamine keel inglise ja siis oli ka mõnes Eesti koolis võimalik vene keele õppimisest avalduse alusel loobuda, mu enda üks noor sugulane tegi nii, aga tema sai oma "õppetunni" päris ruttu kätte, sest armus vene perest pärit tüdrukusse ja täna räägib ta vene keelt väga hästi.
    Ära iial ütle iial :D

    VastaKustuta