neljapäev, 14. märts 2013

Plirts- plärts käes on märts !

Tere kena hommikut.

Kuna eelmisele postitusele tuli nii palju vastukaja, siis kirjutan siia ka omapoolsed kommentaarid.

Alustame siis kaerahelvestest.  Üteme siis nii, et ....olemas :D
Võtsin kätte ja veetsin pool päeva supermarketis ja kaevasin mööda riiuleid ja erinevaid vahesid ja seal BIO toodete vahes müslide ja muude värkide vahel nad siis olidki. Hinnaks 2.60 eur 500g. Võiks ju olla ka midagi, kus on sees eri helbed, aga alguseks väga hea seegi. Eestis lihtsalt ära harjutud, et letil kaera- ja odra- ja nisu- ja miljon sorti eri seguhelbeid.

Täna hommikul oli menüüs puder, söödi ja kiideti. Pidi olema kohe niiiiiiii hea:D

Keegi kirjutas ka lause, et ehk on prantsuse oma kasvatatud asjad puhtamad ja looduslikumad kui need mida kaugelt sisse tuuakse. Hakkasin siis vaatama, et mis tootjamaad juurikatel näiteks sildi küljes on. No porgand ja kartul ja kapsas ning muu selline gemüüse on kodumaine, ehk siis prantsusmaine :d Võiks ju loota, et siis on ka hea. Maasikaid ostsin ka. Hispaania omi. Maitseelamus oli ütleme veidi kehvem kui tõesti oma peenralt korjates, aga kilohind 1.98 ja peopesasuurused marjad ei lasknud kauem mõelda :D Karta on, et nii suureks kasvavad maasikad ainult millegi mittetervislikuga :D  Mõtleme siis, et mis ei tapa teeb tugevaks.

Ma ei tea, kas olen maininud, aga siin ei müüda 2.5% piima. Gretel teatas, et see maitseb nagu ....ok ma ei edasta otseseid sõnu...kokkuvõtvalt talle ei meeldi ja ta ei joo. Ostan siis seda 1,5% ja ütleme nii, et olen juba harjunud, enam ei tundu, et jooks kriidivett. Peaaegu nagu päris on. Inimene harjub kõigega.

No siis peab ka ära mainima, et ma joon nüüdsest kohalikku kohvi. Ostsin mingit ja ei tapnudki ära. Enamvähem oli ja nüüd olengi selle peale jäänud. Kuna kogu aeg ei saa Eestist ka seda saata, vähemalt mitte sellistes kogustes mis meil seda kulub, siis tuleb kohalikuga leppida. Nii, et uus takistus seljatatud. 2x 250g pakk maksab muide 2.99 ja mulle sobib. Eestis maksis mu lemmikkohv 5.25 juba enne kolimist.

Mis puudutab raha, siis olen kohutav sendilugeja. Vahel härra abikaasa ka ütleb, et kle lõpeta ära, mis siin vahet on. Kui vaja siis vaja ja ostame. Kui ma aga tean, et teises poes on odavam, siis ei osta ikka küll ja nii ta sabas longib ja kaasas käib ka teises poes :D No viimasel ajal eelistab üldse mitte tulla kuna mul kulub ikka toidupoes ilmatu aeg võrdlemisele ja uudistamisele.  Ja hoolimata sellest, et siin riigis on teine eluviis ja teised palgad jne jne. Vot ma ei tea kuna tuleb minu ajus selline aeg, et ma hakkan ka niimoodi kulutama nagu kohalikud..See eestlase kokkuhoid vist ei kao minust küll kunagi.

Näiteks keeldun ma ostmast liha, mis maksab 10 eurot kilo. Eriti kui ma tean, et mingitel päevadel nädalas on seesama liha müügil 3.50 euro kilo.  Kui sel päeval pole seda soodukat mil poes olen, siis liha ei söö, vot kana sööme hoopis. Ja nii ongi.
Ja üleüldse ei meeldi mulle enam viimasel ajal süüa teha sest mu kodus elavad 3 pirtspekki, kellele kõigile meeldivad erinevad asjad ja sellist toitu pole leiutatud, mille üle kõigil korraga hea meel oleks.  Seega teeks nädal paastu ja unustaks söömise vabsee ära :D Küll oleks hea:D

Kuna minu postituste kirjutamine venib tavaliselt terve päeva ja vahel ka nädala pikkuseks, siis on vahepeal toimunud veel üsna palju kurjaks ajavaid sündmusi.

Võtsime eile kätte ja läksime Thononi lastega, et jalutada sealses vanalinnas ja uudistada poode ja kõike mis linnakesel pakkuda on. Parkisin auto ära ja võtsin kenasti parkimispileti ja läksime. Parkimisautomaadi kõrval oli ka mingi kummaline masin, mille peal juhtmemärk, aga kuna ei teadnud millega tegu, siis pikemalt ei peatunud selle juures. Ja edasi ....

Hommikul dušši alt väljudes seisis uksel härra abikaasa, kes hoidis käes trahvikviitungit. Teate selline naljakas olukord...tuled pesemast ja saad trahvi :D  Naljakas aga polnud sest kirjas oli 35eurot. Miks ja mille eest ei teadnud. Samuti ei saanud me aru kuidas see lipik sai tekkida meile kojameeste vahele öö jooksul oma hoovi :D  Vaatasime teineteisele otsa ja tegelt ei saa siiani aru kuidas me saime eile mõlemad olla õhtul veel roolis ja ringi kimada ja seda seal mitte näha.  Et siis tunduski nagu oleks keegi tulnud öösel ja selele salaja sinna pistnud. Tegelikult ajas ikka närvi küll. Maksad 2 euri et parkida ja siis saad veel 35 trahvi otsa. Mõtlesin korra, et äkki ei maksaks, aga neil nii kenasti seal andmed kirjas, et sellest võivad probleemid tulla.

Asi ununes pooleks päevaks kuni tuli üks tuttav, kes vaatas ja ei saanud ka aru, Aga kui mainisin, et seal oli see imelik masin ka , siis naeris ta nii et kõht kõveras. Nimelt oli see ilus üks ja ainus vaba koht mõeldud elektriautode laadimiseks. Seega kui oleks tulnud üks energiapuuduses elektriauto kossa kossa, siis minu suure paadi parkimise pärast olekski ta laadimata jäänud. Nüüd tean mida tähendavad erinevat värvi parkimismärgistused. Vähemalt loodan, et tean.

Täna sain siis teada kuidas on võimalik seda trahvi maksta. Ei ei....ei ole nii et võtad ja teed ülekande ja asi vask. Ikka võimalikult hulluks on asi aetud. Variante on siis 2: kas kirjutad tšeki ja saadad selle politseisse ( meie seda teha ei saa kuna meil pole tšekiraamatut, me lihtsalt ei tahtnud seda pangast kuigi pakuti usinalt. Teate et Prantsusmaa on viimane riik Euroopas või oli see maailmas ...kus kasutatakse neid tšekiraamatuid. Ma pole saanud seni pihta mis on selle asja mõte kui pangakaart on nii lihtne kasutada. Lisaks veel mingid tšeki kirjutamise raamatud ja tšeki lunastamise raamatud ja ..ühesõnaga pole mul seda jama vaja)

Teine variant on ..lubage naerda, see oli ikka nii koomiline, et ma jäin lolli näoga vaatama kas nalja tehakse või ikka tõtt räägitakse. Variant nr 2 on see, et sa võtad kätte, lähed mõnda tubakapoodi ja küsid trahvimarki.

Lühidalt ostad kirjamargilaadse asja, mille hind on sinu trahv. Minu puhul siis mark hinnaga 35 eurot. Seejärel kleebid sa selle oma trahvikviitungile ja pistad posti ehk saadad politseisse. Lisaks trahvimargile pead panema kõrvale ka tavalise postmargi, et ikka postiteenus ka kinni maksta.  Trahvimargil on ka väiksem sugulane, ehk see mille jätad endale tõestuseks, et oled saatnud. Noh kui post ära aurab ja politsei arvab, et sa pole maksnud.Juhul kui trahvi 45 päeva jooksul ära ei maksa muutub 35 eurot 75 euroseks trahviks.

Nädalast Pariisis peaks ka rääkima. Hetkel aga tunnen, et see peab ootama. Sellist head tahtmist on vaja, et kirjutada üks mõnus jutt.

Lasin eile ühel tuttaval helistada kooli, kus Angelica käis tegemas seda arengutesti, et kooli saada. Möödas on 6 nädalat ja me pole siiani saanud vastust, mis pidi tulema maksimum 4 nädalaga. Tänaseks uuriti siis välja, et saadeti küll, juba 2 ndl tagasi. Et meie pole kätte saanud, süüdi on kas postifirma või meie postkast või et me postkastil pole nime vms, et kool ootas Angelicat ja mõtles kuhu jääme. Tere tali. Tuttav pidi helistama üle, et kuhu ja kuidas edasi ja siis mulle teada andma. Kahjuks hommikul kooli sekretäri tabada ei õnnestunud, sest tema oli kohvi joomas. Kell 9 hommikul tööpäeval!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja kui lähed kell 12 siis on lõunal. Ja ilma kokkulepitud kohtumiseta majja sisse ei pääse. Määra siis kokkusaamine kui koguaeg on kohvi või lõuna. Võtaks ise ka sellise töö.

Ok, vahutasin ära :D Nüüd sain teada, et ega ikka ei saadetud küll, et midagi on vabsee kadunud ja võibolla peame uue testi tegema. No kurat ma ütlen. Lambakari ausõna. Õhtupoole saan tuttavaga kokku, siis ta räägib lähemalt. Angelica teatas, et käigu kanni õige, tema ei tee midagi uuesti...3 tundi matatesti sai juba tehtud ja 6 nädalat oodatud ja ei muhvigi.  Ega ajab ikka kurjaks jah.

Ja rääkides ilmast, siis mingi rõve jahedalaine on taas. Tuul on tugev ja nii külm et kõrvad kukuvad peast. Sooja on paar kraadi. Pariisis oli nädal tagasi olles +18C. Mis toimub :D

Tegelt on meil härra abikaasaga mõlemal sigahea meel, et meil seal käies ilmaga vedas. See oli nagu jackpot sest teatavasti 2 päeva peale meie tagasitulekut tabas Pariisi ja kogu Põhja- Prantsusmaad külma, tormi ja lumelaine. Me oleks seal hotellis vist segi läinud, sest vaadates telekast, kuidas tuiskab ja inimesed on ummistanud erakorralise meditsiini oskaonnad, sest keegi ei seisa püsti tänavatel libeda tõttu ja nii palju õnnetusi on, siis ma poleks kindlasti mitte sellistes oludes lastega seiklema läinud ja uut linna uudistama. Liiga ekstreene ja ohtlik.

Aga hetkel kena pärastlõunat Teile !

Ps. Ostsin viimaks kaalu. Plaanis on suveks saledaks saada ja tunnen kohe tugevalt, et siia kolimine on mõjunud minu vöökohale laastavalt. Proovin nüüd olla tublim. Täna käisin esimest korda jooksmas, pisikese tiiru, paar km ehk, hing oli paelaga kaelas, füüsiline vorm puudub. Kaal on nii tark, et ütleb kõik mis su kehas leidub. Mõni number on selline mille kohalt kaal võiks kuss olla :DNäiteks rasvaprotsent. Aga noh, küll ma talle alles näitan. Avastasin TV3 järelvaatamise lehelt ühe uue saate, kus näidatakse seitset paksu (ok tean ...korrektne väljend: ülekaalulist) :D kes on aasta jooksul püüdnud oma kaalu korda saada. No ütleme nii, et asi ongi ettevõtmises. Vaatasin kõik 6 osa jutti ära. Ootan juba uut saadet. Kui nemad saavad 50 kilo alla võtta, asi mul siis need...mõned+ mõned ära likvideerida. Tahaks oma ratast, mis Eestisse jäi...küll ma alles vuraks.
No aga proovi sa olla tubli kui poes on sellised letid :D Ja see on nii umbes 1/5 koogiletist :D

8 kommentaari:

  1. Eh.. Tšekimajandus oli UK-s ka, aga õnneks mitte nii hull, trahve sai ikka ülekandega maksta :) UK pangasüsteemi kõige häirivam osa oli see, et deebetkaardiga makstes lasti kaardil miinusesse minna ja siis võeti tohutu trahv - £39 kui ma ei eksi. Täiesti haige!

    Kaerahelbed leiad sa kindlasti kuskilt odavamalt ka... See on ikka päris kirves hind, isegi meil Norras on odavam. Aga hea, et üldse leidsid, eks :)

    Kui sa googeldad what fruits are safe to buy non organic, tuleb terve hunnik liste, mis on enamjaolt sarnased, aga pingeridu erinevatel aastatel muudetakse. Eraldi on kirjas need, mida ohutu osta nö tavalisena, sest lisaaineid on leitud vähe, ning need, mis on kõige saastunumad. Maasikad on paraku tolle viimase nimekirja eesotsas. Samuti õunad, viinamarjad, virsikud... Kõik hea kraam. Londonis oli mul üks töökaaslane, kes ütles, et pärast seda, kui nägi, kuidas maasikaid kasvatati, ta ei suuda enam maasikaid süüa. Eestis ma julgeks turult osta, aga välismaiseid poest... Pigem mitte. Samas viinamarjad ja virsikud... Eestis neid mahedana polnudki, siin on kirvehinnaga, süüa tahaks ikka. Nii et ostame. Aga noh, vähemalt ma olen teadlik.

    Üldiselt on kõik kahjulikud ained peamiselt koore all, nii et paksukoorelised viljad või need, mille koori ei söö, ongi ohutumad - arbuus, melon, avokaado, kiivi jne. Õunte puhul oleks lahenduseks paksult koorimine, aga kes see viitsib? Mina igatahes mitte. Maheõunad on siin 21/€2.85 ja noh, nüüd ostamegi neid... Lihtsalt veidi vähem. Üldise söögi peale kuluva raha juures pole see üldse eriti kõrge hind. Aga jah, olen harjunud Eestis aiast tasuta õunu saama, nii et selles mõttes on ikka niru küll :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Need kaerahelbed on kirved jah. No vist ka sellepärast, et need on BIO. Eestis sai paki kaerahelbeid samas koguses kätte 40 sendiga. Samas hea, et üldse leidsin. Järgmine asi oleks tatar, mida tahaks leida. Eile avastasin autoga sõites, et teeääres oli vene pood. Õigemini putka. Mõtlesin endamisi, et kas seal võiks olla müügil tatart. Peab minema uurima. Prantslane vist seda ei söö.

      Kustuta
  2. Väga lõbus lugemine. Abikaasa töötab prantslastega nii et see koolisekretäri tööpäev ajas suure häälega naerma :D Tuleb kole tuttav ette.
    See trahvimark on tegelikult geniaalselt lihtne lahendus ju! Poolas toimib asi umbes nii, et süsteem on nii suur ja aeglane, et enamus varssavlasi lihtsalt ignoreerivad mõnda aega oma kogunenud parkimistrahve ning kui lõpuks autoratas lukustatakse, siis makstakse natuke raha tollele mehele, kes luku maha võtab ning elatakse edasi..
    Söögi leidmine on siin õnneks lihtne, kodune ja odav!
    Igatahes 'keep up the good work'! :) Hoian teie tegemistel siit Varssavist silma peal.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kusjuures tegelikult on see trahvimark tõesti lahe asi. Lihtsalt alguses tundus täielik ulme. No ja hea on ka see, et see on enamvähem anonüümne :D Ma ei pea sinna isegi oma nime kirjutama, kirjas on vaid auto nr. Seega pole ma kohe kuulus kurjategija :D Loomulikult autonr on neil olemas ja rohkem loodan, et ei juhtu midagi kuna uuel korral pidid olema ka karmimad trahvid juba. Aga see on ka Eestis nii.

      Kustuta
  3. Tshekiraamatud pole mitte ainult Prantsusmaal alles :) USA ja Kanada kasutavad neid endiselt väga usinalt, eriti ameeriklased. Kanadas on üha rohkem kasutusel automaatsed ülekanded, kuid päris ära kadunud pole tshekid sugugi. Ning arvestades, kui palju neid ikka meil pangast läbi käib, siis ei näe ma kuidagi ette, et asi paremaks muutuks ;)

    Trahvi suhtes on Kanadas võimalik minna politseisse kohale ning vaidlustada trahvikviitung. Minu kaasa on kord ka parkinud nii, et ei saanud täpselt aru, kus tohib ja kus mitte, sai trahvi ning läks kohale. Seletas ära, isegi fotod oli teinud kohast, ning ei pidanud maksma.
    Samas, kui saad mingi muu liikluskorra rikkumise eest trahvi, siis võid nõuda, et asi läheb kohtuniku ette. Kui siis politseinik, kes trahvi välja kirjutas kohale ei tule, siis oled pikema jututa puhas poiss :D
    Kuna autokindlustused on väga kõrged ning trahv võib seda veelgi tõsta, siis tehakse seda vaidlustust või kohtusse minekut päris palju. Isegi on olemas mõned teenused pensionile läinud politseinike poolt, kes aitavad vaidlustada.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No tegelikult olin ma vist ikkagi süüdi. Pole nende asi, et ma ei oska keelt, et silte lugeda ja ei tunne kohalikke reegleid. Samas on see suur raha ja teeb meele mõrudaks küll. Tahad minna lastega jalutama ja siis saad laksu kätte :S

      Vaidlemisest ei tule midagi välja, ma ei oska keelt :S Ehk tulevikus kui oskan. Samas loodan ma, et vajadust ei teki kunagi :D

      Kustuta
  4. Tshekiga on hea maksta arsti juures, kus üldiselt pangakaardiga visiittasu ei saa tasuda!

    Pariisis oli tôepoolest "ilus" talv ja lumi!
    Pâikest,
    Kristi

    VastaKustuta
  5. Eks ma vahel näen jah, et see tšekkimine võib ka kasulik olla, aga kuna ma hetkel olen hullumas igasuguste siinsete "eripäradega ", siis jätan hetkel selle kõrvale.
    Ainus asi, mis mind hullult häirib on see kui poesabas seistes hakkavad kõik järjest sellega oma arveid maksma...see võtab meeletu aja ja vahel seisad seal hapuks.

    VastaKustuta